Прочетен: 2763 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 19.04.2016 20:50
Ако попитате служителите на ДП „НКЖИ“ кога ще бъдат приведени заплатите за месеца, те ще ви информират, че съгласно месечния график за превеждане на заплатите в ДП НКЖИ за месец април, 2016 г. заплащанията ще се извършат на:
11.04.2016 г. – аванс за м. април;
19.04.2016 г. – ваучери за храна за м. март;
26.04.2016 г. – заплата за м. март.
Ако например попитате, кога ще се смени електрическата крушка в подлеза на вашата жп гара, те ще вдигнат рамене и ще отговорят, че не знаят, понеже е неизвестно, кога ще бъдат отпуснати пари за това.
Не бих казала, че заплащането в железницата е високо. То е по-ниско от много сектори в реалната икономика, но за непроизводителен сектор си остава по-високо от много други, около 1,8 пъти минималната работна заплата, като има заплати, които са под минималната. Компенсация на заплащането идва от ваучерите за храна и някои придобивки на железничарите – безплатно пътуване с влак по определени направления, ползване на железничарски почивни станции и други полузаконни или направо незаконни трикове и превилегии. Някои от които са командировъчни пари при железничарски конференции, сбирки на сдружението на инженерите в ЖПТ, съвещания и др. Например ако в едно предприятие се вземе решение за провеждане на банкет, то в него се командироват няколко служители, които заверяват няколко пъти повече заповеди за командироване, а с отчетените пари се прави планирания банкет.
По същия начин стои въпросът със заплатите на мениджърския състав. Генералният директор Милчо Ламбрев има мениджърски договор, според който заплатата му е равна на 11 минимални работни заплати за страната. Справката показа, че доходите на още 14 ръководни кадри в НКЖИ са обвързани със заплатата на генералния директор. Двамата му заместници получават по 85% от заплатата на Ламбрев. Други 12 шефове на отдели в компанията вземат 80% от заплатата на генералния директор. Допълнителните кранчета, допълват доходите на менджмънта. Не е лошо бих казала... Остава и да бъде заслужено с работа, с лични качества и желание за изпълнение на функциите предвидени в съответните длъжностни характеристики.
Когато вестник Стандарт писа: "От 1 юли и България може да се похвали с модерен железопътен участък - Пловдив-Димитровград...." И по-нататък: "...12 гари са напълно обновени. На всички гари са изградени пешеходни подлези и съоръжения - асансьори или рампи, за лесен достъп на хора в неравностойно положение", вероятно журналистите от вестника и всички ние очаквахме, че добре заплатеното ръководство на железопътната компания, ще създаде условия за нормална експлоатация и опазване на новоизградените съоръжения.
Нека хвърлим един кратък поглед върху състоянието на част от съоръженията в момента.
Сн.1 Пешеходният подлез на спирка Крум е пълен с жабясала вода, от която са разнася непоносима воня
Сн.2 Пешеходният подлез на спирка Сталево се пълни с вода, която руши подлеза
Сн.3 Пешеходният подлез на спирка Скобелево е запълнен до тавана с вода
Очаквайте следващия ми материал за безстопанствеността в НКЖИ. Материал, който ще изпратя в министерството на транспорта и съобщенията, а при липса на реакция от тяхна страна и в прокуратурата.
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...
Из репортажите на Макгахан - съдбата на...
Колко е голям путинският грездей