Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2016 15:43 - Безстопанственост за милиони. Част 2.3
Автор: mariad Категория: Новини   
Прочетен: 3011 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 10.04.2016 10:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


 
   На 06.07.2012 вестник Стандарт писа: "От 1 юли и България може да се похвали с модерен железопътен участък - Пловдив-Димитровград...." И по-нататък: "...12 гари са напълно обновени. На всички гари са изградени пешеходни подлези и съоръжения - асансьори или рампи, за лесен достъп на хора в неравностойно положение. "

   Три години по-късно жп съоръженията тънат в разруха, липсата на поддръжка на гарите и спирките се набива на очи, а повредените съоръжения затрудняват пътниците. Ако попитате длъжностните лица, кога ще бъде ремонтирано или възстановено нещо, те вдигат бездушно рамене и отговарят, че за да бъде оправено, трябват пари.

   Днес продължавам разказа си за огромната безстопанственост на активи за милиарди, управлявани некомпетентно, безхаберно и безотговорно, което води до щети за милиони. За изграждането на тези активи са похарчени пари и от нашите джобове, от моя, от вашите, от тези на родителите и децата ни. И е цинично след като сме си платили за построяването на нещо, да не можем да се възползваме от това, за което сме платили, а жп чиновници да получават големи заплати и да дремят безметежно на бюрата си.

   В предишния си материал разказах как нелогичната експлоатация на една добре построена спирка, може да обезмисли направените разходи. Спирка Садово е пример как изградени съоръжения за стотици хиляди не се използват по предназначение и обезмислят направените при ремонта разходи. За съжаление липсата на логика при поставянето на изискванията за построяване на новата линия се набиват в очи и говорят за некомпетентност на лицата, готвещи изискванията на тръжната документация. Погледнете долната снимка.
image

Сн.1 На спирка Садово няма достъп на пътници с ограничена подвижност до пероните въпреки изградените специализирани съоръжения за стотици хиляди лева

 Откривате ли някаква логика в разположението 
в момента на тези метални врати?

 Ако опитате да влезете в чакалнята или тоалетната на спирка Чешнигирово, ще установите, че това е невъзможно. Вратите са заключени, а сградите са неизползвани.
image

Сн.2 Чакалнята на спирка Чешнигирово е като нова. Можете да се насладите на вида и през прозореца, понеже вратата е заключена.

image
Сн.3  Заключената врата на чакалнята на спирка Чешнигирово

image
Сн.4 Заключената и неизползваема тоалетна на спирка Чешнигирово

   Погледнете и тези снимки.
image
image
    Сн. 5 и 6 Пероните на спирка Чешнигирово са с дължина 400 метра

   Поглеждате в едната посока и виждате 200 метра перони, поглеждате в другата и виждате още 200 метра. Изградени са 400 метра перони, въпреки че влаковете, които спират на спирката са под 75 метра. Дали служебните лица, предвидили дължината на пероните са смятали, че машинистите трудно ще ги уцелват?! Или може би са преценили, че на спирка Чешнигирово ще спират големи международни влакове?!... Ще съм много изненадана ако е така, след като това е високо скоростна магистрална жп линия. Но да оставим липсата на логика, а да се върнем към това, което жепейските шефове са разказали на журналистите на вестник Стандарт през 2012 година. Да се върнем към асансьорите и рампите за инвалиди.
 
Вследствие грешка при възлагането на строителството част от асансьорите е трябвало да бъдат монтирани не от строителите, а от Националната железопътна компания. Може да видите какво е направено по въпроса от компанията и предполагам ще си дадете сметка колко честно жепейските шефове са дали информация за изградената жп линия.
image

    Сн. 7, 8, 9 и 10 Подлезът на спирка Чешнигирово. С жълта стрелка е посочен един от липсващите асансьори. Отворите на празните шахти на асансьорите са били затворени с гипсокартон, но днес зеят и създават опасности

   Днес една част от новите пешеходните подлези приличат на къщи на ужасите.

imageimageimage

Сн. 11, 12 и 13  Липсващите и изгорели осветителни тела не са подменени и възстановени. В резултат подлезите тънат в мрак

image

image

Сн. 14 и 15 В царството на мрака се създават добри условия за монументално творчество и посегателства над съоръженията

   Не мислете, че подобни жалки картини може да видите само в подлезите. Навесите на спирките са в подобно жалко състояние. Вече имах възможността да опиша трагичното състояние на спирка Кочово. Подобно е състоянието и на спирка Виница.
image
image
Сн.16 и 17 Спирка Виница Жълтите стрeлки показват липсващите стъкла на противоветровата ограда

  Колкото по лошо е състоянието на съоръженията, толкова по-добре за ръководството на родната железница. Така по-бързо ще настъпи времето за следващия ремонт и за облагите на мениджмънта от възлагането на ремонтните работи на приближените на управляващата партия фирми. Защото казано е: Гдето е текло, пак ще тече.
   Очаквайте скоро следващия ми материал, в който ще ви разкажа за съоръженията, които създават опасност за живота!



Тагове:   жп,   НКЖИ,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mariad
Категория: Новини
Прочетен: 56288
Постинги: 12
Коментари: 2
Гласове: 37
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930