Постинг
17.03.2017 00:20 -
София - Бургас с влак за 4 часа и със 160 км/час
Автор: mariad
Категория: Новини
Прочетен: 1300 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 18.03.2017 10:43
Прочетен: 1300 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 18.03.2017 10:43
През 2010 година след интервю на генералния директор на НКЖИ излезе статия със заглавие: "За четири часа до морето с влак през 2018 г." https://vesti.bg/…/chetiri-chasa-do-moreto-s-vlak..-prez-20
Многократно преди и след тази статия излизаха журналистически материали, в които времепътуването от София до Бургас беше съкращавано на 3, че дори и на 2 часа. Как стоят нещата към днешна дата може да се види от разписанието на влаковете и от публикуваната в сайта на ДП "НКЖИ" таблица за допустимите максимални скорости по железния път през 2016 и 2017 година. Интересното в тази таблица е, че скоростите в новоремонтираните участъци от железопътната линия Пловдив - Бургас, където беше извършен ремонт и отсечката е напълно готова и приета с Акт 15, са средно около 101 км/час. При тези скорости е съставен и графикът за движение на влаковете. Справка в разписанието на влаковете по тази линия показва, че за 4 часа влаковете пътуват от Бургас до към Оризово, което е приблизително на половината разстояние до София. Средствата за ремонтиране на тази жп линия - от гара Михайлово до гара Бургас са от републиканския бюджет и са над половин милиард лева. Днес, аз като данъкоплатка питам: Господа, управляващи Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и вие в ДП "НКЖИ", 1. кога скоростите по жп линията Пловдив - Бургас ще са 160 км/час, както говорехте в интервютата до преди няколко години и кога ще пътуваме от София до морето за 4 часа; 2. колко пари бяха похарчени за тези ремонти и постигнаха ли се параметрите, които твърдяхте (в интервютата), че са заложени; 3. има ли изтичане на средства, т.е. заплащания за неизвършени ремонтни работи и корумпирани лица в ръководството на ДП "НКЖИ", разписали документи за такива разплащания; 4. има ли чиновнически слугинаж в генералната дирекция и подчинените на МТСИТ дирекции, който да създава документации за обществени поръчки, в услуга на фирми; 5. дали се ощетяват служителите и работниците в ДП "НКЖИ" от изтичането на средства; 6. има ли разчиствания на сметки със специалисти и заплахи за уволнения или направо уволнения за тези, които не мълчат за злоупотребите; 7. продължава ли практиката на възлане на обекти, без наличие на стратегия и без проектна готовност на приближени на управляващите фирми, само и само да се усвоят (разбирай откраднат чрез железницата) пари от бюджета; 8. има ли фирми изпълнители на ремонтни работи, които са просрочили предишни ремонти и надхвърлили оферираните суми, на които да е възложен втори ремонт на железопътната инфраструктура; 9. нарушава ли се законът за обществените поръчки чрез значително надхвърляне процента на изпълнение на ремонтни работи от фирми - подизпълнители; 10.следи ли се за качеството на извършените ремонтните работи? Какво обяснение ще дадете относно скоростите, които съгласно публикуваната в сайта на ДП "НКЖИ" справка (http://nric.bg/assets/Documents/Referenten%20dokument%202016-2017/Tablica_2_022016.pdf), извадка, от която прилагаме на приложената снимка, са значително под 160 км/час, а съответното на тях времепътуване на пътническите влакове е два пъти по-дълго?
Ремонтните работи по жп линията от гара Пловдив до гара Михайлово тепърва предстои да бъдат проектирани, възложени и изпълнени. По същия начин стои въпросът с новото строителство на жп линията от гара Елин Пелин до гара Септември, където тепърва ще се обявява обществена поръчка за изготвяне на работни проекти и изпълнение на едни сложни в техническо отношение строителни работи, каквито не са извършвани до сега в България. Ремонтът на жп линията от гара София до гара Елин Пелин е в по-напреднала фаза. Там има избран изпълнител, но тепърва ще се изпълняват работните проекти на предстоящите ремонти.
Така, че докато ремонтираните отсечки стигнат до гара София, тези с изпълнени до сега ремонти ще станат отново за ремонт.
Е, тогава истина ли е твърдението, че през 2020 година, въпреки всички средства, които ще бъдат похарчени за тази жп линия, дори и при наличие на влакове, движещи се със скорости от 160 и дори 200 км/час, времепътуването от София до Бургас ще е повече от 4 часа?
Няма коментари