Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2016 14:31 - Безстопанственост за милиони. Част 2.2
Автор: mariad Категория: Новини   
Прочетен: 1904 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 31.03.2016 12:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ако трябва да цитирам мой предишен материал, където пък цитирах статия на вестник „Стандарт“, във въпросната статия беше написано за новоизградената отсечка от жп линията Пловдив – Свиленград: На всички гари са изградени пешеходни подлези и съоръжения - асансьори или рампи, за лесен достъп на хора в неравностойно положение.

Това е почти истина, ако се има предвид, че почти на всички гари и спирки са построени съоръжения за лесен достъп до влаковете на лица с ограничена подвижност. Построени, но не са създадени условия за тяхното ползване. В този материал ще разгледам накратко спирка Садово. За мен тя е символ на железничарска показност и тъпоумие.

image
image
image
image

Рехабилитираната сграда на спирката предлага на партера прекрасни условия. Там са разположени чакалня за пътниците и множество служебни помещения. В мазето са разположени рехабилитираните зимнични помещения, създаващи условия за използване като механи и битови помещения с различно предназначение, по същия начин е реконструиран таванът на сградата. На втория етаж има два апартамента, даващи възможност да бъдат ползвани от служебни лица или да бъдат отдавани под наем. Всичко е обзаведено и готово за експлоатация. Сградата е с площ над 500м2 и е основно ремонтирана. Спирката е съоръжена с нови перони, с височина 550мм, съобразена с новите мотриси.
image
image

Преминаването през жп линията се извършва през пешеходен подлез. За инвалидите има асансьори и са построени рампи към тях. На пръв поглед всичко изглежда перфектно.
image

Ако обаче сте в инвалидна количка, ще видите, че нищо на спирката не е наред. Ако искате да достигнете с инвалидна количка перона от страната на сградата на спирката вие ще преминете по покритата с навес рампа и ще достигнете до тежка метална врата, която няма как да преминете, не само защото е трудна за отваряне, а и защото е заключена. Къде е ключът? Няма такъв на територията на спирката, а дори да има, няма кой да ви го даде. Цялата сграда е заключена. Чакалнята също. Няма персонал. Можете да се качите на перона само по четири много високи стъпала. На някой очевидно не му е харесала мрежестата ограда в тази част на перона, защото я е свалил, заедно с коловете, така че можете да преминете и от там, но ако не сте инвалид, понеже трябва да преодолеете стена с височина над 80 сантиметра. Информацията за преминаващите влакове е написана на няколко листа, залепени на прозореца на чакалнята. Пътниците чакат на площадка до сградата. Няма пейки, няма отопление, няма навес.
image
image

Но това не е всичко. Асансьорите за инвалиди не работят. Пуснали ги само когато приемали обекта. От тогава са на икономичен, т.е. неработещ режим.

Знам, че ще се намерят такива, които ще кажат, „голяма работа, колко инвалиди пътуват с влак?“ И може би ще е прав, но ако е така, защо са построени всички тези съоръжения за инвалиди, чиято цена е над 150 хиляди лева? А ще повторя, че сградата, в т.ч. чакалнята също са заключени. Защо са похарчени още над 200 хиляди за тази огромна сграда, за да стои заключена нe мога да ви кажа.

Знам, че ще се намери и такъв, дето ще каже „абе да ти пикая на сградата“... Ами ще се наложи да го направите, защото и тоалетната е заключена. Новоремонтирана тоалетна, със специално отделение за инвалиди стои заключена и пътниците пикаят върху вратите и стените на тоалетната, около сградата на спирката и в подлеза... Вонята е ужасна.

image

Може би ще кажете, че е проява на лош вкус да се снимат лайната пред вратите на тоалетните, а също и че трябва да се наричат с деликатни метафорични изрази - мини, произведения и т.н. Аз съм свикнала да наричам нещата с истинските им имена. За мен лайното е лайно, независимо дали се намира пред вратата на заключена тоалетна или е облечено в костюм на генерален директор на железопътна компания.

image

Ще добавя, че осветлението в подлеза не работи. Но пък на фона на разрухата на спирка Кочово, тук все още има надежда повреденото и унищожено имущество да бъде възстановено. Все пак не бързайте да тържествувате, в следващия си материал, ще покажа щетите на спирките, в това число а на тази и ще видите, че няма място за тържество. Картината не е тъжна, тя е ужасна.



Тагове:   жп,   НКЖИ,


Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mariad
Категория: Новини
Прочетен: 55711
Постинги: 12
Коментари: 2
Гласове: 37
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031