Прочетен: 3530 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 26.03.2016 11:13
Това, което ще Ви разкажа е част от ежедневието ни. То отразява безстопанственост и безхаберие на чиновници в един отрасъл на икономиката, в една сфера на услугите, в една част от обществения живот, която трябва да бъде символ на професионализъм, интелект и отговорност, а всъщност е отрасъл на корупция, безстопанственост, безхаберие и некадърност. Имах възможност да се сблъскам с ръководни фактори в БДЖ, НКЖИ, така и в Държавната железопътна инспекция (ДЖИ) и министерството на транспорта и съобщенията и се възмутих от огромния цинизъм на тези чиновници. Няколко години трупах информация – документи, разкази на очевидци и снимки. Събрах цяла чанта с дискове и флашки, за описването, на които един живот не стига. Не е необходимо човек да е в транспортния бранш, да бъде професионален следовател или частен детектив, за да се натъкне на факти, за които отговорни длъжностни лица се правят на слепи и глухи.
Предполагам, че ако материалът ми достигне до факторите в ДП "НКЖИ", това ще е основание, да се смени логото на компанията. Познавайки политиката на информационно затъмнение, очаквам това да се случи. Но не това ще ми даде удовлетворение, а оставки и привеждане под наказателна отговорност на виновните в безстопанствено поведение длъжностни лица в компанията.
На 06.07.2012 вестник Стандарт писа: От 1 юли и България може да се похвали с модерен железопътен участък - Пловдив-Димитровград. Това е първата жп линия в историята, проектирана и построена за движение на обикновени пътнически влакове със скорост до 160 км/ч, на модерни състави с накланящи се кошове - до 200 км/ч, и на товарни композиции - до 120 км/час. След 7-годишно забавяне участъкът беше завършен благодарение на усилията на министър Ивайло Московски, който от 3 г. работи за ускоряване на усвояването на средства от европейските фондове. След 146-годишна история българската железница има пълно основание да се гордее с първия готов участък от първата си високоскоростна жп линия: Пловдив-Свиленград-турска/гръцка граница. Пуснатото официално в експлоатация на 1 юли ново жп трасе Крумово-Димитровград е с дължина 67 км, 20 км от които - удвоено.
Пресичанията с всички шосета става на две нива - т.е. премахнати са всички прелези. Построени са 15 надлеза и подлеза за движение на автомобили; изградени са над 35 км нови автомобилни пътища и пътни връзки; 12 гари са напълно обновени. На всички гари са изградени пешеходни подлези и съоръжения - асансьори или рампи, за лесен достъп на хора в неравностойно положение. За първи път са изградени шумозаглушителни огради в населените места - около 13 км. Монтирана е система СКАДА за дистанционно управление на контактната мрежа. Изградени са системи за сигнализация и телекомуникации, които позволяват движението по участъка Пловдив-Димитровград да се управлява дистанционно от Диспечерския център в Пловдив. Изградени са 13 прохода за дребни животни; В рамките на проекта са залесени 7250 дка дъб, топола, върба и платан. Трасето на старата жп линия е рекултивирано. 212 дка от него са запазени като биокоридор.
На официалното откриване на жп отсечката присъства съзвездие от политици, като еврокомисаря Йоханес Хаан, президента Росен Плевнелиев, премиерът Бойко Борисов и министрите Ивайло Московски, Томислав Дончев, Лиляна Павлова и Мирослав Найденов. Лентата на обекта прерязаха еврокомисарят Хаан, президентът Плевнелиев, премиерът Борисов и министрите Московски и Дончев. Преди това официалните лица изпробваха трасето с мотриса "Сименс Дезиро", която вдигна максималната си скорост 140 км/ч. С което напомни, че у нас няма подвижен жп състав за скоростите, които позволява новото трасе Крумово-Димитровград. След пътуването премиерът Бойко Борисов връчи на генералния директор на НК "Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев Акт 16 за ползване на жп участъка.
Фанфари, фойерверки, прерязани ленти, тържествен обяд, акт 16 за нови железопътни съоръжения за около половината от жп линията, за които са похарчени 220 милиона евро. След това тържествено откриване НКЖИ е получила и приела новоизградената жп линия и всички съоръжения по нея и трябва да ги стопанисва, експлоатира и поддържа. Дори в знак на гордост от това, което притежава, поставя като лого снимката, която публикувах в предишните си два постинга.
Снимка от спирка Кочово. Спирка, някъде в полето. Спирка, която струва над половин милион лева. Спирка, поръчана за строителство от НКЖИ. Изпълнена по одобрен от НКЖИ проект. Приета да експлоятация от НКЖИ. И както споменах, гордостта на НКЖИ.
По-долу публикувам част от снимките от спирката, които ми бяха изпратени от железничари.
Очаквайте скоро материалите ми за останалите гари и спирки по тази жп линия, данни за отговорните за поддържането дръжностни лица и други материали по темата! Очаквайте!!!
Сн.1 Изтърбушен навес на спирката, липсващи врати, изтръгнати пейки, счупени противоветрови огради, унищожена елинсталация
Сн.2 Рампи за инвалиди с унищожено покритие
Сн.3 Рампи за инвалиди с унищожено покритие
Сн.4 Липсват осветителните стълбове
Сн.5 Тази снимка много се различава от снимката на логото на НКЖИ. Не само защото ъгълът е друг, но и понеже липсват осветителните стълбове.
Сн.6 Липсват врати
Сн.7 Липсват решетките на отводнителните канали, изкъртена е подовата облицовка
Сн.8 Изтръгнати са елкабелите, унищожени са елкутиите, изкъртена е варовиковата облицовка върху стените
Сн.9 Липсват осветителните тела, вратите и съоръженията в помпената станция
Сн.10 Дали това е нов пешеходен подлез или замък на граф Дракула?
Сн.11 Каквото може да бъде откраднато се краде и не се възстановява. Дори топките в края на ръкохватките липсват.
Сн.12 Липсват и кутиите на елтаблата
За три години и половина стопанисване от ДП НКЖИ съоръженията на спирката-гордост на компанията, съоръжения за десетки и стотици хиляди левове са капут. Така се получава, когато има капутско отношение към едни активи. А то капутското отношение от какви хора се проявява? Вие си знаете...
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...